امید ترجمان
Contact me
My Profile
Blog Author(s) امید ترجمان
Previous Months Home Archive امرداد ٩٤ تیر ٩٤ More ...
      مقاله مکانیک ()
مقاله مکانیک 3 -بررسی آزمایشی انتشار موج در صفحه های ایزوتروپیک by: امید ترجمان

این مقاله به بررسی واکنش انتقالی یک صفحه تخت با شعاع بزرگ به اثر متقطع محلی می پردازد

 برای ترجمه این بخش از کتاب یا ترجمه مقاله های تخصصی خود می توانید به سایت ترجمه ای که در بخش پیوندهای وبلاگ  درج شده اند مراجعه کنید

 

EXPERIMENTAL  INVESTIGATION  OF WAVE
PROPA GA TION IN ISOTROPIC ELA STIC PLA TES
Medick, M. A., and Steele, J. R.
Avco Corp., Wilmington, Mass.
This paper  is  concerned  with  the  transient  response
of  a  flat  plate  of  large  radius  to  a  localized  transverse
impact.  Impulsive  loadings  were  generated  by  ex-
plosive sources and  high-speed  projectiles.  Capacitance-
type  transducers  and  wire  strain  gages  were  used  to
record  transverse  displacement  and  inplane  strain-
time histories, respectively.
The  basic  characteristics  of  the  response  were
determined, as well as its variation with details of loading
(e.g.,  force-time  history,  total  impulse  and  impact
mechanism),  material,  plate  thickness  and  distance
from  impact  area.  The  ability  of classical  plate  theory
to predict the flexural displacement response was studied
through comparisons of theory with experiments.


  Comments ()
مقاله مکانیک - اثر حمل و نقل ریلی بر گسترش مهندسی مکانیک by: امید ترجمان

این فصل از کتاب " شاخص های مهندسی مکانیک" به بررسی اثر گسترش حمل و نقل ریلی بر روی توسعه دانش مهندسی مکانیک می پردازد.

برای ترجمه این بخش از کتاب یا ترجمه مقاله های تخصصی خود می توانید به سایت ترجمه مقاله ایمان مراجعه کنید

Mechanical engineers have been stimulated by the challenges of railroading from its earliest days. In many ways railroads and engineering have grown up together. The
need to travel and transport materials overland goes back to ancient times. No one knows who first moved objects by rolling them on logs, thus making more efficient
use of animal and human power, and no one has identified that inspired individual who first conceived the wheel, axle, and bearing combination that made rolling
vehicles truly practical. The challenge then became, and has remained, how to carry more with greater comfort, speed, efficiency, and safety.
The concept of a railroad was born in England around 1630 when flanged rails were first used to guide coal wagons. In the early part of the nineteenth century, the
revision of this concept into one using flanged wheels on unflanged rails and the concurrent development of the steam locomotive set the stage for the development of
modern railroads. That blend of art and science we call mechanical engineering has played a major part in every step of this development.
The Baltimore & Ohio "Old Main Line" and the St. Charles Avenue street­car line in New Orleans were two early efforts at practical railroads in the United States,
the former an intercity route powered first by horses and later by steam and diesel locomotives, and the latter a local carrier that experimented with several power
sources before settling on electricity. Both lines remain in service.
The continuing need for power to move heavier trains at faster speeds with greater efficiency has been the genus for several landmark locomotives. These include
Texas & Pacific No. 610, an early "Super Power" locomotive that revolutionized modern steam locomotive design, and Southern Pacific No. 4294 and Norfolk &
Western No. 611, two later applications of these same concepts to meet two vastly different needs. The New Haven's AC electrification of its New York­
New Haven main line in 1907 pioneered main­line electrification in America. Almost thirty years later, Pennsylvania No. 4800, the prototype for a fleet of 139 electric
locomotives that were arguably the best every built, began operation. The early diesel­electric locomotives are represented here, too. The Pioneer Zephyr combined
a lightweight diesel engine with a train built with new materials and techniques to usher in the "streamline age." Electro­Motive FT freight diesel No. 103 has aptly been
called "the diesel that did it," for this was the locomotive that showed how diesels could outperform steam in freight as well as passenger service.

  Comments ()
مقاله مکانیک -یاتاقان فشاری کینگزبری by: امید ترجمان

این فصل از کتاب «شاخص های مهندسی مکانیک» به بررسی یاتاقان فشاری کینگزبری می پردازد و برای شما عزیزان درج شده است.

به علت مشغله کاری و کمبود فرصت امکان ترجمه کل این بخش وجود ندارد. اما طبق هماهنگی های به عمل آمده می توانید برای سفارش ترجمه کتاب یا این مقاله می توانید به سایت ترجمه مقاله ایمان رجوع کنید و از تخفیف مناسب دانشجوئی برخوردار شوید

The first Kingsbury thrust  bearing was put into service on June 22, 1912, under the 10,000­kilowatt Unit 5 at the Holtwood hydroelectric station of the Pennsylvania
Water & power Company. The 48­inch­ (1,219­mm ­) diameter bearing has been at work ever since, effortlessly carrying 410,000 pounds (186,000 kg) at a speed
of 94 rpm.
All rotating machinery must use bearings to maintain the correct location between stationary and revolving parts, and to maintain the correct relative position of the
shaft and its supporting structure. Specifically, a thrust bearing maintains the relative axial location of a shaft and its supporting structure. Helicopter rotors, for
example, and boat and airplane propellers need thrust bearings on their shafts. So do water and steam turbines, which must operate continuously for long periods of
time—usually several years—with no maintenance.
The Kingsbury thrust bearing was the brainchild of Pittsburgh mechanical engineer Albert Kingsbury (1863–1943). Kingsbury's idea was deceptively simple: instead
of roller bearings, a series of adjustable bearing surfaces would carry the weight, gliding, as they did so, over a continuous film of oil.
Patented in 1910 (No. 947,242), the Kingsbury thrust bearing consists of a stationary cast­iron ring (called a "runner"), a cup­shaped frame or collar (to
Albert Kingsbury (right) and Frederick A. Allner, who later became
a vice president of the Pennsylvania Water and Power
Company, inspect the Unit 5 thrust bearing in 1937.

contain the lubricant), the shaft, and a segmental ring­bearing member comprised of several wedge­shaped bearing shoes (usually six, as in the case of Holtwood Unit
5) that are identical in size. Each shoe is loosely bolted through a tapped hole at its midpoint so that it can rock a bit. As the shaft rotates, a film of oil is forced
between the stationary ring and the shoes, where the pressure is highest. The oil actually supports the weight—there is no physical contact between the runner and the
shoes—resulting in extremely low friction and almost no mechanical wear.
Until the advent of the Kingsbury thrust bearing, units like
Holtwood represented the upper limit of hydroelectric turbine size; even then, roller thrust bearings commonly used in such installations wore out quickly and had to be
repaired or replaced with annoying (and expensive) frequency. Kingsbury bearings could support one hundred times the load of roller bearings with negligible wear
and were rapidly adopted for hydraulic and steamturbine use. Eventually, Pennsylvania Water & Power put them on all ten Holtwood units.
When Holtwood Unit 5 was rebuilt for sixty­cycle service in 1950, the original Kingsbury bearing was found still to be in perfect condition. The bearing was inspected
again in 1969 with the same result. "Not a single part has ever been replaced", reads a plaque attached to the unit in recognition of Albert Kingsbury's singular
mechanical achievement, which made possible the design of much larger hydroelectric units, including those of the Tennessee Valley and Bonneville power authorities.
Kingsbury thrust bearings have also found wide application on the propeller  shafts of ocean liners.

  Comments ()
Recent Posts مقاله مکانیک 6 - خصوصیات دینامیک جامدات - فصل دوم مقاله مکانیک 5 - فصل اول خصوصیت دینامیک جامدات lمقاله مکانیک 4 - جریان لزج تراکم ناپذیر مقاله مکانیک 3 -بررسی آزمایشی انتشار موج در صفحه های ایزوتروپیک مقاله مکانیک - اثر حمل و نقل ریلی بر گسترش مهندسی مکانیک مقاله مکانیک -یاتاقان فشاری کینگزبری
My Tags مقاله مکانیک (٦) ترجمه مقاله (٤) مهندسی مکانیک (۳) مکانیک جامدات (٢) مکانیک سیالات (۱) انتشار موج (۱) یاتاقان فشاری (۱) کینگزبری (۱) ایزوتروپیک (۱) تراکم ناپذیر (۱)
My Friends ترجمه ارزان ترجمه مقاله دانلود آهنگ بی کلام ترجمه فوری مقالات پزشکی مقاله مدیریت